Na warszawskim Żoliborzu, w Szkole Podstawowej nr 267 im. Juliusza Słowackiego, po raz trzeci zorganizowano projekt „Poradnik Szkolnego Survivalu”. Inicjatywa ta, stworzona przez Marcina Mitznera i wspierana przez wicedyrektora Patryka Zarembę, ma na celu integrację społeczności szkolnej. Angażuje ona najstarszych uczniów do stworzenia interaktywnej gry terenowej, której odbiorcami są młodsze dzieci. Projekt nie tylko wprowadza nowych uczniów w szkolne życie, ale również wzmacnia więzi między różnymi rocznikami.
Interaktywna nauka przez zabawę
Ósmoklasiści przygotowują różnorodne stacje zadaniowe, które czwartoklasiści muszą pokonać, wkraczając w nowy etap edukacji. To dynamiczne podejście sprzyja praktycznemu przyswajaniu wiedzy oraz daje młodszym uczniom lepsze rozeznanie w funkcjonowaniu szkoły. Projekt podkreśla znaczenie współpracy i odpowiedzialności wśród wszystkich uczestników.
Ekologiczne innowacje
Tegoroczna edycja projektu wyróżniała się stacją ekologiczną, gdzie starsi uczniowie edukowali młodszych na temat zasad segregacji odpadów i ochrony środowiska. Forma zabawy, jak np. poruszanie się z zasłoniętymi oczami, łączyła naukę z aktywnością fizyczną, umożliwiając lepsze zrozumienie ekologii oraz pracy osób dbających o czystość otoczenia.
Kształtowanie szkolnej tożsamości
„Poradnik Szkolnego Survivalu” to nowoczesna forma edukacji, która integruje naukę, współpracę i odpowiedzialność. Odpowiada na potrzeby edukacyjne starszych uczniów, wspierając jednocześnie młodszych w adaptacji do nowego etapu szkolnego. Projekt ten staje się tradycją w szkole, przyczyniając się do budowy pozytywnego klimatu oraz wspierania integracji szkolnej społeczności.
Docenienie przez środowisko edukacyjne
Marcin Mitzner i Patryk Zaremba, jako inicjatorzy projektu, zostali wyróżnieni prestiżową Warszawską Nagrodą Edukacji Kulturalnej. To zaszczytne wyróżnienie podkreśla innowacyjność i efektywność „Poradnika Szkolnego Survivalu”, który służy jako inspiracja dla innych placówek edukacyjnych.
Projekt ten ukazuje, jak kreatywne i interaktywne metody nauczania mogą przynosić korzyści zarówno uczniom, jak i całej społeczności szkolnej, tworząc sprzyjające środowisko do rozwoju i nauki.
Źródło: facebook.com/udzoliborz
