Wypożyczalnia Kłosowa po raz kolejny gościła osoby zaangażowane w rozwój lokalnej kultury i edukacji. Ostatnie spotkanie w ramach projektu Ambasadorzy Książek skupiło się na praktycznym poznawaniu storytellingu – umiejętności, która coraz częściej wykorzystywana jest w pracy z młodzieżą i w promocji czytelnictwa.
Nowatorskie narzędzia w służbie opowieści
Uczestnicy warsztatów mieli okazję przećwiczyć konstruowanie własnych historii, korzystając z kart DiXit – popularnej gry rozwijającej wyobraźnię. To narzędzie stało się bazą do dyskusji o tym, jak budować fascynujące narracje, które zachęcają młodych ludzi do sięgnięcia po książki. Wspólne zajęcia umożliwiły wymianę pomysłów oraz testowanie niestandardowych metod pracy z literaturą.
Cel projektu: wspieranie lokalnych promotorów czytelnictwa
Projekt Ambasadorzy Książek został stworzony z myślą o tych, którzy na co dzień inspirują młodzież do czytania. Skierowany jest do bibliotekarzy, nauczycieli oraz animatorów kultury, dla których ważne jest nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także rozwijanie kompetencji z zakresu edukacji medialnej, psychologii czy czytelnictwa. Zajęcia pozwalają poznawać nowe metody pracy, a także narzędzia, które angażują i motywują do lektury.
Efekty warsztatów i plany na przyszłość
Zakończenie spotkania przyniosło podsumowanie najważniejszych doświadczeń oraz wspólne refleksje nad korzyściami płynącymi z udziału w tego typu inicjatywach. Organizatorzy zapowiadają już kolejne warsztaty – najbliższe odbędzie się 25 listopada i poświęcone będzie efektywnej komunikacji między wychowawcami, a rodzicami dzieci. Projekt ma charakter cykliczny i otwarty na nowe osoby zainteresowane innowacyjnymi metodami promocji czytelnictwa w mieście.
Źródło: facebook.com/bibliotekabialoleka