W ciągu ostatniego roku, najistotniejsza inwestycja drogowa w stolicy obejmowała budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę, często nazywanego kładką oraz kilka nowych tuneli i wiaduktów. Project „Nowe Centrum Warszawy” również kontynuował swe działania, z modernizacją ulic Polnej, Brackiej oraz Chmielnej w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Zarząd Dróg Miejskich nadzoruje ciągłe przedsięwzięcia w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy, mające na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa kierowców, rowerzystów oraz pieszych. Przebudowa dotyczy między innymi kwartału ulic Złotej i Zgoda oraz placu Centralnego, który ma stać się zielonym miejscem spotkań i wypoczynku. Inne projekty na ukończeniu to budowa parkingu podziemnego na placu Powstańców Warszawskich oraz przebudowa placu Na Rozdrożu. Wszystkie te inwestycje mają zostać zakończone w bieżącym roku.
W ramach projektu Nowe Centrum Warszawy następuje stopniowe przekazanie odnowionych fragmentów Śródmieścia mieszkańcom, co czyni je miejscem spotkań, spacerów i odpoczynku w cieniu zieleni. W czerwcu zakończyła się kompleksowa modernizacja ulicy Polnej – od Trasy Łazienkowskiej do placu Unii Lubelskiej. Prace obejmowały wymianę nawierzchni, uporządkowanie parkowania, posadzenie nowych drzew i niskiej zieleni. Stare latarnie zastąpiono energooszczędnymi, a nowe, wyniesione przejścia dla pieszych są teraz dobrze doświetlone i oznakowane.
Nowy most pieszo-rowerowy w Warszawie został otwarty 28 marca ubiegłego roku, na miesiąc przed planowanym terminem i po dwóch latach prac budowlanych. Ta 452-metrowa konstrukcja łączy Śródmieście z Pragą, umożliwiając przejście z jednego brzegu Wisły na drugi w ciągu 6 minut. Od jego otwarcia do końca 2024 roku, most ten skorzystało ponad 3,5 mln użytkowników, stając się popularnym miejscem spotkań i sesji zdjęciowych.
Jedna z ostatnich realizacji to budowa parkingu podziemnego na placu Powstańców Warszawskich oferującego 420 miejsc postojowych. Dzięki tej inwestycji parkowanie z okolicznych ulic i placów zostanie przeniesione pod ziemię, co pozwoli na urządzenie nowej przestrzeni publicznej na powierzchni. Ta inwestycja jest realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego przez spółkę IMMO Park Warszawa, która będzie eksploatować parking przez 36 lat, po czym obiekt zostanie przekazany w zarządzanie miastu.
W minionym roku rozpoczęto również budowę wiaduktu wzdłuż ulicy Chełmżyńskiej w Rembertowie, nad linią kolejową oraz ulicami Chłopickiego i Strażacką. Inwestycja ta ma być gotowa na koniec 2025 roku.
W ramach inwestycji przewidziano posadzenie 73 drzew, blisko 15 tys. krzewów, byliny, pnącza oraz wysiew trawników. W planach jest również rozbudowa skrzyżowania ulic Arkuszowej, Estrady i 3 Maja na pograniczu Bielan i Mościsk. Prace mają zakończyć się w pierwszej połowie bieżącego roku.