Rozbudowa warszawskiej sieci tramwajowej zyskała nowy wymiar dzięki strategicznej inwestycji łączącej Nowe Bemowo z ulicą Broniewskiego. Po sukcesie odcinka Koło – Nowe Bemowo, decyzja o przedłużeniu trasy zapadła szybko, a przetarg na realizację ogłoszono latem 2004 roku. Projekt powierzono krakowskiej firmie ZUE, z którą umowę podpisano w listopadzie 2004 roku, natychmiast rozpoczynając działania.
Dynamiczny przebieg budowy
Realizacja inwestycji nabrała tempa w 2005 roku. Dzięki intensywnej pracy budowlanej, zakończono ją w listopadzie tego samego roku. Po rygorystycznych testach i odbiorach technicznych, nowa trasa tramwajowa została przygotowana do oddania do użytku.
Oficjalne uroczystości otwarcia
21 grudnia 2005 roku odbyło się uroczyste otwarcie nowej trasy na pętli Piaski. Wydarzenie uświetnił prezes Tramwajów Warszawskich, którego przemówienie poprzedziło ceremonialne przecięcie wstęgi i poświęcenie infrastruktury. Goście mieli możliwość uczestniczyć w pierwszym przejeździe specjalnie przygotowanymi wagonami tramwajowymi o numerach 3028 i 3002.
Rozwój sieci tramwajowej
Początek stycznia 2006 roku przyniósł uruchomienie linii tramwajowych 2, 13 i 35 na nowo otwartej trasie, co znacznie poprawiło dostępność komunikacyjną w tym rejonie Warszawy. Ciekawostką były próby tramwajem 116N nr 3002, który mimo nieukończonej infrastruktury sieci trakcyjnej, dzięki zamontowanym akumulatorom, już we wrześniu 2005 roku zdołał przebyć całą trasę.
Wydarzenie o historycznym znaczeniu
Testowy przejazd, którego uczestnikiem był ówczesny prezydent Warszawy, Lech Kaczyński, nadał inwestycji rangę i podkreślił jej znaczenie dla stolicy. Ta nowoczesna infrastruktura tramwajowa, będąca owocem tej inwestycji, nadal efektywnie służy mieszkańcom miasta, zwiększając komfort i dostępność komunikacji miejskiej.
Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa
