Tramwaje Warszawskie planują gruntowną modernizację torowiska na ulicy Słomińskiego

Zgodnie z planami Tramwaje Warszawskie zamierzają przeprowadzić duże prace modernizacyjne na odcinku przekraczającym 3 kilometry torów tramwajowych, biegnących wzdłuż ul. Słomińskiego. W celu realizacji tego przedsięwzięcia, spółka jest w trakcie poszukiwań odpowiedniego wykonawcy, który podejmie się realizacji tego niełatwego zadania. Celem tych działań jest poprawa stanu technicznego torowiska oraz infrastruktury znajdującej się w jego sąsiedztwie.

Projekt odnowy i przebudowy sieci tramwajowej na ul. Słomińskiego jest elementem szerszego, Warszawskiego Programu Torowego. W ramach tego programu przewidziano na bieżący rok wymianę prawie 10 kilometrów pojedynczego toru. Zakres prac obejmuje szereg kluczowych aspektów dotyczących funkcjonowania sieci tramwajowej.

Podobnie jak nowe przystanki, przetarg ogłoszony przez Tramwaje Warszawskie zakłada przeprowadzenie przebudowy odcinka torowiska rozciągającego się od ronda Zgrupowania AK „Radosław” aż do ul. Gen. Andersa. Oznacza to, że wymienionych zostanie łącznie 1507 metrów toru. W ramach tych prac przewiduje się wymianę konstrukcji torowiska, a na większości odcinka zamiast tradycyjnego tłucznia wykorzystana zostanie nowoczesna technologia bezpodsypkowa z zieloną zabudową. W planach jest także zwiększenie osi torów, a także modernizacja systemu odwadniania torowiska. Ponadto, na wymianę czekają słupy trakcyjne wraz z siecią i kablami trakcyjnymi.

Przystanki Baseny Inflancka znajdą się w nowym miejscu – po zachodniej stronie skrzyżowania ulic Słomińskiego i Pamiętajcie o Ogrodach. Wykonawca zadba o dostosowanie infrastruktury drogowej do zmian w sieci tramwajowej (przy czym przekrój ulicy pozostanie w zasadzie niezmieniony). Przystanki Dworzec Gdański zostaną natomiast przebudowane i wydłużone do 68 metrów.

Tramwaje Warszawskie planują przeprowadzić prace własnymi siłami na dalszym odcinku trasy – od ul. Andersa do wjazdu na most Gdański (łacznie 1591 metrów pojedynczego toru). Na większości tego odcinka również pojawi się zielone torowisko, a jego konstrukcja zostanie częściowo wymieniona. Zlikwidowana zostanie infrastruktura pozostała po zlikwidowanym przystanku tramwajowym Bonifraterska, a teren po rozbiórce zostanie zazieleniony.

Prace te wiązać się będą z czasowym wstrzymaniem ruchu tramwajów na odcinku pomiędzy rondami Zgrupowania AK „Radosław” i Starzyńskiego. Przewiduje się, że utrudnienia potrwają około trzech miesięcy, głównie podczas trwania wakacji.