Przebudowa torowiska między Śródmieściem i Żoliborzem w Warszawie jest tuż za rogiem. Tramwaje przestaną jeździć wiaduktem nad szynami kolejowymi, koło Centrum Handlowego Arkadia, od soboty, 22 marca. Kilka linii tramwajowych przygotowuje się na zmianę swoich tras, a zastępcze autobusy będą gotowe do wyruszenia na ulice. Jest to jeden z pierwszych remontów, które zarządcy sieci tramwajowej zapowiedzieli na ten rok.
Najbardziej ruchliwy odcinek sieci tramwajowej, pomiędzy przystankami Rondo Radosława i Plac Grunwaldzki, ulegnie zamknięciu w sobotę, 22 marca, kilka minut po północy. Wtedy ostatni tramwaj opuści wiadukt w alei Jana Pawła II i skieruje się do zajezdni na Żoliborzu. Wówczas Tramwaje Warszawskie rozpoczną swoje prace remontowe. Planowane są nie tylko prace związane z wymianą torów. Przewidziano także hydroizolację obiektu oraz ułożenie nowych płyt prefabrykowanych pod torami. Dzięki tym zmianom podróżowanie stanie się komfortowe, ograniczenia prędkości zostaną zniesione, co umożliwi skrócenie czasu przejazdu tramwajów.
Prace remontowe spowodują zawieszenie kursów tramwajów wzdłuż alei Jana Pawła II i ulicy Popiełuszki, od przystanku Metro Marymont do Rondo Radosława. W okresie od soboty, 22 marca, do niedzieli, 25 maja tramwaje linii 28 nie będą kursowały. Zmienią trasy linie: 16, 17, 22, 27, 33 i 24. W miejsce tramwajów wprowadzone zostaną autobusy zastępcze oznaczone jako Z17 i Z33 oraz dodatkowe linie tramwajowe: 71, 73 i 78.
Podczas przebudowy torowiska, tramwaje będą kursowały ulicą Broniewskiego. W sobotę na tej ulicy zostanie zainstalowany tymczasowy rozjazd nakładkowy i od niedzieli 23 marca tramwaje będą docierały do przystanku przed Placem Grunwaldzkim. Tramwaje dwukierunkowe zapewnią pasażerom możliwość dojazdu z Broniewskiego w stronę Bielan i pętli Metro Młociny (linia 73), a także w kierunku Bemowa i ulicy Powstańców Śląskich (linia 78).
Aby ułatwić transport zastępczy, na ulicy Broniewskiego – od przejazdu za Elbląską do ul. Matysiakówny – wyznaczony zostanie tymczasowy pas dla autobusów jadących w stronę centrum miasta. Kierowcy nadal będą mieli po jednym pasie ruchu w obu kierunkach. Redystrybucja pasa ruchu nastąpi także na wiadukcie w alei Jana Pawła II, gdzie do dyspozycji kierowców pozostaną dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Więcej informacji na temat zmian dla podróżnych i kierowców można znaleźć na oficjalnej stronie Urzędu Miasta.
Tramwaje Warszawskie planują na ten rok 34 zadania remontowe, obejmujące łącznie 9699 metrów pojedynczego toru tramwajowego. Dlatego też zaplanowano prace przez cały sezon budowlany – od marca do października. Najwięcej prac przewidziano na okres letni, gdy ulice miasta są mniej zatłoczone, a liczba pasażerów korzystających z tramwajów spada o około 15-20 proc.