Rozwój infrastruktury parkingowej w Warszawie: Planowana budowa dwóch nowych parkingów P+R

Zgodnie z najnowszymi informacjami, w najbliższym czasie na terenie stolicy Polski, Warszawy, powstaną dwie nowe inwestycje parkingowe typu P+R. Łącznie oferować one będą ponad 600 miejsc do zaparkowania samochodów. Znajdować się będą w dzielnicach Rembertów (przy stacji kolejowej) i Bródno (obok stacji metra). Co warto zaznaczyć, oba projekty uzyskały dofinansowanie z funduszy unijnych w kwocie bliskiej 40 milionów złotych.

Parkingi te mają na celu ułatwienie korzystania z transportu szynowego dla warszawiaków. Umożliwi to wygodne pozostawienie pojazdu lub roweru w bezpiecznym miejscu dla osób podróżujących drugą linią metra (Bródno) oraz koleją aglomeracyjną, czyli linią siedlecką (Rembertów). Jak podkreśla prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski, rozbudowa sieci parkingów P+R ma wpływać na wygodny dojazd do miejsca pracy mieszkańcom Warszawy i stołecznej aglomeracji komunikacją miejską, a także przyczyniać się do ekologicznego rozwoju miasta.

Istniejąca już sieć parkingów P+R w Warszawie składa się z 17 obiektów, które oferują blisko 4,8 tys. miejsc parkingowych dla samochodów (w tym ponad 200 dla osób z niepełnosprawnościami) oraz prawie 1000 miejsc dla rowerów. Na terenie parkingów znajduje się także 38 stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych.

Planowany parking w Rembertowie to obiekt naziemny, który pomieści 141 miejsc parkingowych, w tym 6 dla osób z niepełnosprawnościami i 4 miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych, a także około 40 zadaszonych miejsc rowerowych. Będzie on usytuowany przy ulicy Cyrulików, gdzie obecnie działa już miejski parking. Przewidziane są tam również rozwiązania ekologiczne, takie jak przepuszczalna nawierzchnia ciągów pieszych i miejsc postojowych, zbiorniki retencyjne dla wód opadowych czy instalacja fotowoltaiczna z magazynami energii.

Parking na Bródnie natomiast to planowany parking piętrowy, który powstanie przy ostatniej stacji drugiej linii metra. Obiekt ten planowany jest u zbiegu ulic Rembielińskiej i Kondratowicza i ma oferować około 475 miejsc postojowych dla samochodów oraz 116 miejsc do parkowania dla rowerów. Na budynku planowane jest zasadzenie roślin oraz zamontowanie paneli fotowoltaicznych.

Oba parkingi mają zostać oddane do użytku w 2027 roku, a obecnie trwają przygotowania do ich budowy. Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy oczekuje na oferty firm zainteresowanych przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do budowy parkingów do marca.