Od pierwszego do ostatniego dnia marca 2025 roku, na terenie całego kraju będzie trwała akcja o nazwie „Łapki” na kierownicę. Jej głównym celem jest uświadomienie kierowcom negatywnych skutków używania telefonu podczas prowadzenia samochodu oraz jak ważne jest skupienie na drodze, aby zminimalizować ryzyko wypadków.
Każdy kierujący powinien mieć świadomość, że korzystanie z telefonu podczas jazdy może mieć fatalne konsekwencje. Rozproszenie uwagi, nawet na zaledwie kilka sekund, obniża poziom koncentracji, co może prowadzić do utraty kontroli nad pojazdem i spowodować poważne wypadki.
Akcja jest wynikiem współpracy Policji, firmy Neptis S.A., operatora aplikacji Yanosik, oraz Screen Network S.A. Inicjatywa ta stanowi dopełnienie kampanii Policji o nazwie „Na drodze – Patrz i słuchaj”, której kluczowym zadaniem jest uświadomienie uczestników ruchu drogowego o konsekwencjach nieuwagi za kierownicą.
W trakcie trwania kampanii „Łapki” na kierownicę, użytkownicy aplikacji Yanosik będą mieli możliwość zaznajomienia się z materiałami edukacyjnymi w postaci quizu. Test będzie dotyczył konsekwencji korzystania z telefonu podczas jazdy. Za poprawne odpowiedzi na wszystkie pytania uczestnicy otrzymają Certyfikat Odpowiedzialnego Kierowcy.
W ramach ubiegłorocznej edycji kampanii, w rozwiązaniu quizu wzięło udział 136 375 osób. Spośród nich, bezbłędne odpowiedzi na wszystkie pytania zapewniły Certyfikat Odpowiedzialnego Kierowcy dla 65 912 osób.
Akcja będzie promowana za pomocą spotów emitowanych na ekranach LED firmy Screen Network S.A., rozmieszczonych na terenie całego kraju przez cały marzec.
Zawsze pamiętaj – używanie telefonu podczas prowadzenia samochodu jest niebezpieczne dla zdrowia i życia zarówno kierującego, jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego!