Pracę nad mostem pieszo-rowerowym, który połączy Śródmieście z Pragą, stale postępują. Zabetonowano już dwie ostatnie podpory rzeczne, a w kolejnym etapie zamontowane zostaną elementy konstrukcji przeprawy.
Prace nad konstrukcją mostu trwały od marca tego roku. Rozpoczęto je od stworzenia konstrukcji ulokowanej na lądzie po obu stronach. Jesienią kontynuowano natomiast montaż elementów mieszczących się nad Wisłą. Z dniem 10 grudnia zakończono zaplanowane w roku 2022 wszystkie działania związane z powstaniem mostu. Po odpowiednim związaniu betonu usunięte zostaną jedynie deskowania podpór.
Prace w 2023 roku ruszą jeszcze w okresie zimowym, gdy elementy potrzebne do kontynuowania prac zostaną wytworzone i dostarczone. Zaplanowano na ten rok montaż konstrukcji stalowej, remont wykończeniowy oraz montaż elementów mostu m.in. oświetlenia, ławek, kamer i balustrad.
Wiosną 2024 zakończyć się mają pracę nad przeprawą, która połączy ze sobą brzegi Wisły przy ulicy Stefana Okrzei i Karowej. Liczący 452 metry długości most stanie przy tym jedną z najdłuższych tego typu przepraw na całym świecie. Poruszać się po nim będzie można pieszo oraz rowerem. Szacuję się, że pragnąc przedostać się na drugi koniec mostu spacerem, przejście zajmie około 6 minut, jadąc rowerem natomiast – 2 minuty.