Przeobrażenie infrastruktury drogowej w Warszawie: Od nowych wiaduktów do przebudowy placów

W ciągu ostatnich 12 miesięcy, stolica Polski przeszła szereg istotnych inwestycji drogowych, które obejmowały wprowadzenie nowych wiaduktów, estakady, kompleksową przebudowę dwóch placów oraz budowę mostu pieszo-rowerowego. Oprócz tego, zrealizowano kolejne etapy budowy i remontu dróg. Każda z tych inwestycji przyczyniła się do znaczącej poprawy warunków dla kierowców, rowerzystów i pieszych.

Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski, podkreślał, że prace te są częścią dążenia do stworzenia miasta przyjaznego, dostępnego i komfortowego dla mieszkańców. Przykładem jest estakada w Rembertowie, która została otwarta dla ruchu w styczniu ubiegłego roku. Jej budowa, trwająca od kwietnia 2020 roku przez 20 miesięcy, obejmowała modernizację odcinka o długości około 5 km. Estakada ta nie tylko zwiększa bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic Żołnierskiej, Marsa, Chełmżyńskiej i Okularowej, ale także ułatwia dostęp do centrum miasta.

Kolejnym ważnym elementem inwestycji była przebudowa wiaduktu na ul. Marywilskiej, który został kompleksowo wyburzony i odbudowany. Dzięki zakończeniu prac infrastrukturalnych, kierowcy mogli korzystać z pełnej szerokości wiaduktu już od czerwca. Ponadto, dla pieszych udostępniono nowy chodnik i dwie zebry.

Przebudowa ul. Kondratowicza była innym kluczowym projektem, który przekształcił tę arterię w przyjazną, funkcjonalną i bezpieczną przestrzeń. Na końcu listopada zakończyły się prace przy przebudowie ul. Marszałkowskiej i pl. Bankowego, które obejmowały remont chodnika, budowę drogi dla rowerów oraz uporządkowanie parkowania.

Ważne zmiany zaszły również na Placu Trzech Krzyży, który teraz oferuje nową nawierzchnię jezdni i chodników oraz infrastrukturę dla rowerzystów. Jest to miejsce z nowymi drzewami, krzewami, bylinami i trawnikami, które odrestaurowały jego charakter sprzed II wojny światowej.

Na koniec, dobiegają końca prace przy budowie mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę, który skróci dystans między lewobrzeżną Warszawą a centrum miasta. Cała konstrukcja jest już gotowa, a obecnie trwają prace wykończeniowe. Oczekuje się, że przeprawa zostanie zakończona wiosną 2024 roku.