Kierowcy korzystający z alei Krakowskiej muszą liczyć się z poważnymi zmianami organizacji ruchu. Od poniedziałkowego poranka, 20 października, rusza kolejny etap remontu jednej z najważniejszych arterii w rejonie. Największe utrudnienia przewidywane są dla osób jadących w stronę Raszyna, gdzie odcinek między ulicami Cyprysową a Mineralną zostanie częściowo wyłączony z ruchu.
Zmiany w organizacji ruchu i wyznaczone objazdy
O 5:00 rano drogowcy przystąpią do prac, które wymuszą zamknięcie dwóch z trzech pasów prowadzących w kierunku Raszyna. Cały ruch zostanie skierowany na jeden pas, co prawdopodobnie spowoduje powstawanie znacznych korków w godzinach szczytu. Remont potrwa trzy dni, a przywrócenie normalnego ruchu przewidziano na czwartek, 23 października, na godzinę 4:00.
Dostęp do alei Krakowskiej na wysokości ulic Rękodzielniczej, Malowniczej i Mineralnej będzie w tym czasie wyłączony. Kierowcom zaleca się korzystanie z wyznaczonych objazdów, które poprowadzone zostały ulicami Szyszkową, Działkową, Mineralną oraz Muszkieterów. Dodatkowe możliwości dojazdu do zamkniętych ulic zapewnią trasy przez Krakowiaków i Leonidasa.
Kontynuacja wieloetapowej modernizacji
Obecna faza prac to część szerszego planu modernizacji tej kluczowej drogi. W poprzednim sezonie odnowiono nawierzchnię alei Krakowskiej w kierunku centrum, od węzła P+R do ulicy Hynka. W tym roku zrealizowano już remont prawego pasa w stronę Raszyna na odcinku od Mineralnej do Szyszkowej. Obecnie prowadzone prace mają na celu nie tylko poprawę stanu jezdni, ale także zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników trasy.
Modernizacja dla poprawy komfortu i bezpieczeństwa
Remontowane odcinki należą do najbardziej obciążonych ruchem w południowej części miasta. Inwestycja w infrastrukturę drogową ma zapewnić lepszy komfort przejazdu i ograniczyć ryzyko awarii pojazdów związanych ze stanem nawierzchni. Mieszkańcy oraz osoby dojeżdżające do pracy powinni uwzględnić możliwe opóźnienia w codziennych planach. Zakończenie wszystkich prac przyniesie wymierne korzyści zarówno kierowcom, jak i pieszym korzystającym z tej głównej arterii miejskiej.
Źródło: Infoulice Warszawa – Biuro Infrastruktury Urzędu m.st. Warszawy