Edukacyjna kampania Schroniska na Paluchu za pomocą sztuki polskich ilustratorów

Schronisko dla zwierząt na Paluchu im. Jana Lityńskiego w stolicy Polski, Warszawie, rozpoczęło edukacyjną kampanię. Kampania ta bazuje na grafikach, rysunkach i obrazach stworzonych przez renomowanych polskich ilustratorów, którzy przybliżają istotę pracy schroniska i prezentują jego podopiecznych.

Uczestnicy kampanii mają okazję dowiedzieć się więcej o działalności schroniska, procesie adopcyjnym oraz o zwierzętach do adopcji, które zasługują na szczególną uwagę. Wszystkie te tematy są poruszane w ramach trwającej od 1 marca do końca grudnia kampanii.

W projekcie uczestniczy dziesięciu artystów, którym powierzono realizację dziesięciu różnych tematów związanych ze schroniskiem. Wśród twórców znajdują się takie nazwiska jak Katarzyna Bogucka, Martiszu, Monika Hanulak, Grażka Lange czy Nika Jaworowska.

Pierwsze dzieło kampanii poświęcone jest zrozumieniu, czym jest schronisko i jakie pełni funkcje. Prace te autorstwa Katarzyny Boguckiej można podziwiać do końca marca. Kolejna odsłona kampanii, którą miłośnicy sztuki będą mogli zobaczyć od 1 kwietnia, została stworzona przez Martiszu, czyli ilustratorkę i projektantkę graficzną. Tym razem skupi się ona na temacie, dlaczego warto adoptować zwierzęta z Palucha.

Każda następna część kampanii rozpoczyna się pierwszego dnia każdego miesiąca i jest prezentowana w tym samym miejscu – w przejściu podziemnym na skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej z Alejami Jerozolimskimi, od strony dawnej Cepelii. Dzięki takim inicjatywom Schronisko na Paluchu zachęca do refleksji, ale przede wszystkim do adopcji swoich podopiecznych.