Oddane do użytku 4,6 km drogi ekspresowej S2 wraz z tunelem pod Ursynowem, pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów i Puławska czyni obwodnicę Warszawy przejezdną. Pierwsi kierowcy mogą korzystać z trasy od 20 grudnia 2021 roku.
Południowa obwodnica Warszawy
Południowa obwodnica Warszawy jest istotną częścią autostrady A2, która wchodzi także w skład Europejskiej trasy E30. Szlak komunikacyjny jest uznawany za najważniejszy, przebiegający przez Europę na trasie wschód-zachód. Otwarta część jest trzecim fragmentem trasy S2, której długość wynosi około 33 km. Otwarta obwodnica, nie tylko pomoże mieszkańcom szybciej przemieszczać się pomiędzy dzielnicami, ale również umożliwi ominięcie stolicy, podróżującym autostrada A2. Obwodnica Warszawy na odcinku od węzła Puławska do Lubelska, podzielona była na trzy zadania, obejmujące budowę 18,5 km odcinka drogi ekspresowej w dwóch kierunkach i trzech pasach ruchu, mostu przez Wisłę, tunelu pod Ursynowem oraz estakad. Łączny koszt budowy oddanego odcinka S2 to blisko 4,6 mld złotych, z czego 1,7mld to dofinansowanie z UE. Na otwarciu brakującego odcinka i tunelu POW, pojawił się premier Mateusz Morawiecki.
Tunel POW
Istotnym elementem, który spinał całość obwodnicy, stał się tunel POW mieszczący się pod Ursynowem. Dokładna data jego otwarcia, była cały czas przekładana i pełna zwrotów akcji. Trwające testy i nieprawidłowości, wykryte przez GDDKiA wskazywały problemy dotyczące nawierzchni, niespełniającej warunków mrozoodporności trasy po wschodniej stronie węzła Ursynów. Podczas zmierzania w kierunku otwarcia, strażacy wykonujący testy wydali negatywną opinię w sprawie systemu wentylacji, którą oddano za trzecim sprawdzeniem. Kolejnym krokiem, było również sprawdzenie poprawności dokumentacji przez Inspektora Nadzoru Budowlanego, który wymagał wniesienia przez inwestora braków formalnych. Po uzupełnieniu dokumentacji pozytywną opinię wydał Wojewoda Mazowiecki.
Oddany do użytku tunel pod Ursynowem ma 2335m długości czyniąc go najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Pełni przede wszystkim istotny fragment łączący węzły autostrady A2. Połączenie obejmuje trasę z Ursynowa do Centrum Wilanowa. Przejeżdżając tunelem, można zaobserować trzy pasy oddane do ruchu oraz jeden pas awaryjny. Ograniczenie prędkości do 80km/h, sprawdzane jest za pomocą 12 kamer, które także mierzą ruch, pozwalając na uzyskiwanie statystyk przejazdowych tunelem. Po otwarciu tunelu zaobserować można płynny przejazd pojazdów na terenie Doliny Służewskiej, która słynęła z najbardziej zakorkowanych ulic Warszawy.